نور علی نور

درباره بلاگ
نور علی نور

اعوذ بالله من الشّیطان الرّجیم
بسم الله الرّحمن الرّحیم
«وَإِنَّهُ لَذِکْرٌ لَکَ وَلِقَوْمِکَ وَسَوْفَ تُسْأَلُونَ»﴿٤٤﴾
آیه شریفه 44 - سوره مبارکه زخرف
و بى‌گمان این [قرآن‌]
براى تو و براى قوم تو تذکرى است،
و به زودى[در مورد آن‌]بازخواست خواهیدشد
(که با قرآن چه کردید؟)
**************
قالت مولاتی فاطمة الزهراء سلام الله علیها:
«حُبِّبَ اِلیَّ مِن دنیاکُم ثلاث،
تلاوَتُ کتاب اللّه
والنَّظَرُ فی وجه رسول اللّه
وَالإِنفاقُ فی سبیل اللّه»
.............................
امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه):
فرزندم!
با قرآن این بزرگ کتاب معرفت آشنا شو
اگرچه باقرائت آن؛
و راهی از آن به سوی محبوب بازکن
و تصوّر نکن که قرائت بدون معرفت اثری ندارد
که این وسوسه شیطان است.
آخر، این کتاب از طرف محبوب است
برای تو و برای همه کس،
و نامه محبوبْ محبوب است
اگرچه عاشق و محبْ مفاد آن را نداند
و با این انگیزه حبّ محبوب
که کمال مطلوب است به سراغت آید
و شاید دستت گیرد.
ما اگر در تمام لحظات عمر به شکرانه اینکه
قرآن کتاب ما است به سجده رویم
از عهده برنیامده‌ایم.
صحیفه امام جلد۱۶ صفحه۲۱۱
.........................
امام المسلمین
امام خامنه ای(حفظه الله تعالی):
"با قرآن باید عجین شد؛
مفاهیم قرآنی مفاهیمی است برای زندگی؛
فقط معلومات نیست گاهی انسان
معلومات قرآنی اش خوب است
اما از قرآن در زندگی او هیچ اثری نیست!..
همانطور که ازیکی از زوجات مکرمه‌ی پیغمبر اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم)
وقتی درباره‌ی اخلاق پیغمبر پرسیدند،
ایشان در جواب گفتند که«کان خلقه القرآن»
اخلاق او قرآن بود؛
یعنی قرآن مجسم بود.
این باید درجامعه‌ی ما تحقق پیداکند"
............................
سؤالی از محضر مبارک
حضرت آیت الله العظمی بهجت
(رضوان الله تعالی علیه)
*کسی است که می‌گوید
علاقه‌ای به خواندن قرآن ندارم،چه‌کارکنم؟
جواب:زیاد صلوات بفرستد؛
علاقه دارد یا ندارد؟
صلوات بفرستد،همان هدایتش می کند.
...........................
علامه حسن زاده آملی(رضوان الله تعالی علیه):
آقا! ذکر می­خواهید، یکی از اسماء قرآن
ذکر است، ذکر همان قرآن است
البته دقت داشته باشید چطور برای درس وقت معیّن دارید، برای قرآن هم همینطورباشد،
یک درس را قرآن قراردهید،
درپیشگاهش به درس بنشینید؛
استاد هم خدا باشد.
صراط سلوک/ ص 34

علامه فاطمی نیا(حفظه الله تعالی):
جوانان خوبی داریم؛
گل سرسبد هستند ولی عاق والدین اند!
این رمز است؛ خدا مرحمت کرد، (نکته ای را) از سوره مریم به دست اوردم
منّت سرتان نمیگذارم در هیچ تفسیری نیست.
این نکته را به خاطرتان بسپارید؛
از زبان حضرت عیسی(علیه السّلام) میفرماید:
«وَ بَرًّ‌ا بِوَالِدَتِی وَ لَمْ یَجْعَلْنِی جَبَّارً‌ا شَقِیًّا»
درباره حضرت یحیی(علیه السّلام) میفرماید:
«وَ بَرًّ‌ا بِوَالِدَیْهِ وَ لَمْ یَکُن جَبَّارً‌ا عَصِیًّا»
این دو فرق بسیاری با هم دارند...
میفرماید که خداوند، من را نسبت به مادرم مهربان قرار داده؛
من جبّار شقیّ نیستم.
این نیکوکاری با جبّار شقی بودن چطور میسازد؟
- بله میسازد!
بعضی جوانان نیکوکار هستند نسبت به مادر،
ولی از آن طرف هم جبّار شقیّ هستند!

(برای مثال) زنگ میزنند میگویند مادر حالش بده (فرزند میگوید) الهی بمیرم وایی!
ماشین میگیره زود میاد خونه
- مامان الهی بمیرم چه شده؟
میگن قلبش ناراحته... سریع مادرش را میبرد دکتر رو و گریه میکنه و...
این برّ به والدین است که این کار را میکند؛
نیکوکار است که این کار را میکند دیگر.
بعد که برده دکتر معاینه کردند دکتر دوا داده و...
بعد که میاد منزل؛ به خواهرش میگوید - مامان دواش رو خورد ظُهری؟!!
میگه نه مثل اینکه یادش رفت.
- یادش رفت؟!
اوهوی پیرزن میمیریا!!
پس تو دیشب داشتی گریه میکردی، برو دستش رو ببوس بگو مادرجان!
این دواها مهم است
بگذار یه لیوان آب بیاورم بخوری.
خیلی زیباست قرآن؛
ممکن است آدم نیکوکار باشد،
در عین حال جبّار شقیّ هم بشود!!

یک جوان در بستگان ما برای مادرش یک پارچه برده بود؛
سر این پارچه، نزدیک شد که این مادر بمیرد!
حالا این مادر، پارچه را گرفته بود و داده بوده به یکی از عروس هایش.
این جوان فهمیده بود؛ حالا شاید قریب به این عبارت باشد
-ما داده بودیم تو بپوشی!
آقا زهر مار کرد! گفتم ای کاش این احسان رو نمیکردی
این زن مشرف به موت شد با این کارت و... .
فرق شقیّ با عصیّ در دو آیه فوق الذّکر
این هم در هیچ تفسیری نیست
قدر بدانید. در مورد حضرت یحی(علیه السّلام) میفرماید:
«وَ بَرًّ‌ا بِوَالِدَیْهِ وَ لَمْ یَکُن جَبَّارً‌ا عَصِیًّا»
نیکوکار است به مادر، پدرش؛ و جبّار عصیّ یعنی جبّار گنهکار نیست.
از زبان حضرت عیسی(علیه السّلام) در مورد حضرت مریم(سلام الله علیها) میفرماید:
«وَ بَرًّ‌ا بِوَالِدَتِی وَ لَمْ یَجْعَلْنِی جَبَّارً‌ا شَقِیًّا»
(مرا) نسبت به مادرم نیکوکار قرار داده و جبّار شقیّ نیستم.
این دو چه فرقی دارند با هم؟!
*فرقشان این است که کسی که پدر و مادر، هر دو را دارد
این اگر عاق والدین بشود،
پدر و مادر پشتیبان یکدیگر میشوند.
- مادر میگوید چقدر این پیرمرد را اذیت میکنی
نمیترسی از خداوند مگر پدرت نیست!
یا اگر مادر را اذیت کند؛
- پدر به او میگوید
مادرت هست چرا اینکار را کردی؟!
پدر و مادر هستند پشتیبانی یکردیگر را میکنند
اما اگر مادر باشد ولی شوهر نداشته باشد؛
این مادر را اگر خدایی نکرده کسی اذیت کند از عصیّ بالاتر است!
شقیّ میشود!!!
شقاوت!
در زن تنها میفرماید:
«وَ لَمْ یَجْعَلْنِی جَبَّارً‌ا شَقِیًّا»
در پدر و مادر هردو هستند میفرماید:
«وَ لَمْ یَکُن جَبَّارً‌ا عَصِیًّا»."

*********************
«وَ بَرًّا بِوَالِدَتِی وَ لَمْ یَجْعَلْنِی جَبَّارًا شَقِیًّا»
آیه شریفه 32 - سوره مبارکه المریم

«وَ بَرًّ‌ا بِوَالِدَیْهِ وَ لَمْ یَکُن جَبَّارً‌ا عَصِیًّا»

آیه شریفه 14 - سوره مبارکه المریم

********

(متن پیاده شده از صوت، تلخیص شده میباشد و اگر اضافات یا کاستی جایی وجود دارد،

از جانب ماست.)

صوت متن پیاده شده فوق الذّکر

پخش و دریافت کلیپ تصویری


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی